مواد غذایی برای تقویت روحیه و افزایش سرزندگی شما

مواد غذایی برای تقویت روحیه:شاید نمی دانستید اما بسیاری از حالت های هورمونی و شیمیایی که در بدن روحیه و احوالات ما را در کنترل خود دارند تحت تاثیر مواد غذایی مورد استفاده ما در طول روز هستند.اگر روحیه شما آنطور نیست که شما می خواهید و نیاز به تقویت روحیه خود دارید، با دلگرم همراه شوید تا مواد غذایی برای تقویت روحیه به شما معرفی کنیم تا به شما کمک کند سرحال تر و شاد تر زندگی کنید:

 

 ماهی های آب سرد:

مواد غذایی برای تقویت روحیه

کمبود اسیدهای چرب امگا 3 می تواند باعث کاهش عملکرد و حرکت انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین شود و این امر باعث به هم خوردن تعادل روحیه و حالت انسان می شود.ماهی های آب سرد مانند سالمون، ماهی تن و یا ساردین می توانند باعث افزایش و تقویت روحیه شما شوند و مصرف آن ها در طول هفته به شما شادابی و حس رضایت از زندگی میبخشد.

 

 آجیل و دانه های خوراکی

مواد غذایی برای تقویت روحیه

آجیل  و دانه های خوراکی همچنین منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.این گزینه مخصوصا برای افراد گیاه خوار و وگان و تقویت روحیه و سلامتی آن ها مناسب است.هنگامی که عصبی و یا پر استرس هستید مقداری از مغزهای خوراکی را با خود به همراه داشته باشید و بخورید تا حال بهتری پیدا کنید و یا حتما در طول روز چند عدد گردو و پسته و بادام و یا از آجیل دیگری استفاده کنید تا به طور کلی روحیه و حال بهتری داشته باشید.

 

اسفناج

مواد غذایی برای تقویت روحیه

افزایش فولیک اسید در سبد غذایی مصرفی تان می تواند میزان سروتونین را در بدن شما افزایش دهد و حس آرامش و روحیه خوب را در شما به وجود بیاورد.اسفناج آب پز یک انتخاب عالی برای دریافت فولیک اسید می باشد.اگر حال و حوصله و روحیه خوبی ندارید یک سالاد اسفناج به همراه لوبیا و سیبزیجات مختلفی که دوست دارید تهیه و میل کنید و به آرامش و شادابی برسید.

 

 غلات

مواد غذایی برای تقویت روحیه

شما می توانید مقدار مناسبی از سلنیوم را با خوردن غلات در بدن خود تامین کنید.کمبود سلنیوم در بدن می تواند موجب استرس، عصبی و پر تنش بودن و ناراحتی �� افسردگی در انسان شود.با خوردن نان های سبوس دار و گروه غلات مختلف در طول هفته و افزایش میزان سلنیوم بدن به تقویت روحیه خود کمک بسیاری میکنید.

 

مواد غذایی غنی از پروتئین

مواد غذایی برای تقویت روحیه

روزانه یکی از مواد پروتئین دار را حتما برای تقویت روحیه و شادابی خود مصرف کنید.از جمله مواد پروتئین دار که می توانید به صورت روزانه مصرف کنید می توان به جو، موز، خرما خشک و لبنیات کم چرب اشاره کرد. این مواد غذایی دارای تریپتوفان نیز هستند.تریپتوفان نقش مهمی در تقویت روحیه انسان ها بازی میکند و کمبود آن اعث افزایش حس عصبانیت و بی قراری می شود.

 

میوه و سبزیجات تازه

مواد غذایی برای تقویت روحیه

تغذیه سالم همواره به شما کمک میکند تا حس و حال بهتری داشته باشید.از امروز خوردن محصولات دارای شکر و مصنوعی را کم کنید و به خوردن میوه های تازه به جای آن روی بیاورید.شاید در ابتدا تغییر رویه در نوع خوردن برای شما سخت باشد اما با دیدن نتیجه عالی که این تغییر رویه برای شما دارد به خوردن میوه و سبزیجات تازه در طول روز ترغیب می شوید و رفته رفته عادت کرده تا جایی که از خوردن آن ها بسیار لذت میبرید.

 

مواد غذایی فیبردار

مواد غذایی برای تقویت روحیه

با خوردن مواد غذایی فیبر دار می توانید با حال و روحیه بد مبارزه کنید.مواد غذایی پر از فیبر مانند سیب، پرتقال، هویج، سبزیجات مختلف و لوبیاها می توانند به شدت روی تغییر حالت شما و افزایش و تقویت روحیه شما تاثیر گذار باشند.کم کردن میزان مصرف مواد داری شکر و خوراکی های شیرین باعث متعادل شدن فشار خون می شود و در نتیجه به اعصاب شما آرامش بیشتری می دهد.

 

 

 تخمه سفید(دانه کدو حلوایی)

مواد غذایی برای تقویت روحیه

با دارا بودن میزان زیاد تریپتوفان و زینک، دانه کدو حلوایی به تقویت روحیه و حالت شما و ایجاد تعادل در قند خون در افزایش حس شادابی شما در طول روز کمک بسیاری می کند.

 

تخم مرغ

مواد غذایی برای تقویت روحیه

بهترین انتخاب برای صبحانه که انرژی و روحیه بالایی را برای ادامه روز به شما می دهد تخم مرغ است.آمینو اسید موجود در تخم مرغ باعث ساخت سروتونین می شود.نوع پخت آن تفاوتی ندارد اما مصرف این ماده غذایی را برای صبحانه خود به یاد داشته باشید.

 

مواد غذایی دارای ویتامینC

 مواد غذایی برای تقویت روحیه

حتی میزان معمولی و کم کمبود ویتامین C باعث افزایش میزان عصبی بودن و اضطراب و تنش می شود. شما می توانید با خوردن پرتقال، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، کلم بروکلی، کلم و سبزیجات سبز رنگ از بدن خود در برابر مواد سمی و بیماری ها محافظت کنید و روحیه و شادابی را در زندگی خود بیشتر کنید.

 

 

 تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه