معرفی و آشنایی با خوراکی های ضد استرس

معرفی و آشنایی با خوراکی های ضد استرس، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 

معرفی و آشنایی با خوراکی های ضد استرس

 

معرفی و آشنایی با خوراکی های ضد استرس

 

 

غذاهايي که محرک اضطرابند


قهوه: نوشيدن قهوه را محدود کنيد. کافئين محرک اعصاب است و باعث عصبانيت شده و در  الگوي خواب ايجاد اختلال مي کند. منابع کافئين: قهوه، چاي، شکلات و بعضي نوشابه ها.

 


الکل: الکل به طور موقت رهايي از اضطراب را به دنبال دارد؛ اما مصرف آن اضطراب زا است.


شير گاو و بستني: شير گاو و بستني در برخي افراد ممکن است ايجاد اضطراب کند. بدين ترتيب مواد لبني را به مدت 3 هفته از برنامه ي غذايي تان حذف کنيد. سپس تدريجي آن را اضافه کنيد و برگشت علايم شرايط عصبي را کنترل کنيد. 

 

معرفی و آشنایی با خوراکی های ضد استرس

غذاهاي آماده: از غذاهاي صنعتي اجتناب کنيد چرا که مواد به کار رفته در آن ها در سيستم بدن ايجاد استرس مي کند، از اين دسته مي توان به موارد زير اشاره کرد:

 


* آرد تصفيه شده                       * شکر
* نوشابه ها                             * شيرين کننده هاي مصنوعي
* نگهدارنده ها                         * نمک
* گوشت گوساله                       * غذاهاي سرخ شده
* ادويه جات                           * شکلات

 


از مواد مغذي اي استفاده کنيد که از سيستم عملکردي مغز محافظت مي کنند و حاوي پروتئين اند و شکر کمتري دارند. خوردن مواد نشاسته اي براي کساني که احساس آشفتگي مي کنند، بسيار پيشنهاد مي شود. مصرف آب ميوه هاي طبيعي، خصوصا مرکبات مانند آب پرتقال، منابع اسيد هاي چرب امگا 3، سبزيجات تازه هرگز فراموش نشود.

 

معرفی و آشنایی با خوراکی های ضد استرس
 

غذاهايي که باعث کاهش اضطرا�� مي شوند
غلات کامل
تخم مرغ
هويج
اسفناج
کرفس
سير
ماهي
پياز
چغندر

 

 

دانه‌ها 

 
دانه‌هایی چون تخم آفتابگردان و تخم کدو حاوی منیزیم بوده که افسردگی، خستگی و تندخویی افراد را تسکین می‌بخشد و به عبارت دیگر با استرس مقابله می‌کند.
 
 

بادام هندی 

این خوراکی حاوی ماده معدنی روی می‌باشد که عصبانیت افراد را کاهش می دهد.
 
 
 

اسفناج 

اسفناج و دیگر برگ‌های سبز رنگ سبزیجات سرشار از اسید فولیک بوده که دوپامین را در مغز تولید می‌کند مواد موجود در این سبزی احساس آرامی را در افراد به وجود می‌آورد.
 

 

شیر 

این نوشیدنی به دلیل دارا بودن ویتامین D بسیار قوی بوده و احساس شادی را در افراد بالامی‌برد.همچنین شیر به عنوان کاهش دهنده اختلالات ترس شناخته شده است.
 
 

پسته 

این آجیل می‌تواند فشار خون و مشکلات قلبی را کاهش دهد.  مصرف مرتب این خوراکی را از دست ندهید.
 

 

ماهی آزاد 

استرس غالبا به دلیل افزایش هورمون آدرنالین کورتیزول و در بدن به وجود می‌آید خاصیت ضد التهابی موجود در این ماهی می‌تواند اثرات منفی آن را خنثی کند.
 
 
 

 

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه