غذايی كه امروز قرار است آموزش دهيم، يك نوع خوراك مرغ تايلندی است. اين غذا سرشار از ويتامين است و مناسب افرادی است كه از رژيم كم‌چرب استفاده می‌كنند.



پوست لیمو ترش: یک عدد (رنده شده)
یک قاشق مرباخوری زنجبیل تازه ( رنده شده)
یک حبه بزرگ سیر
250 گرم سینه مرغ ورقه شده
نصف یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
نصف یک عدد فلفل دلمه‌ای سبز
4 عدد پیازچه خرد شده
2 عدد هویج متوسط خلال شده
115 گرم لوبیا سبز خرد شده
25 گرم بادام پودر شده
یک قاشق سوپ خوری سس سویا
کمی شکر
به مقدار لازم فلفل سیاه و نمک
گشنیز تازه

طرز تهیه :
سیر و زنجبیل را پوست می‌گیریم و خرد می‌کنیم. روغن را در ماهیتابه میریزیم و داغ می‌کنیم. زنجبیل، سیر و رنده پوست لیمو را 30 ثانیه روی حرارت زیاد تفت می‌دهیم. سپس سینه مرغ را به صورت نازک ورقه می‌کنیم و به آن اضافه می‌کنیم و 2 دقیقه تفت می‌دهیم. در مرحله بعد، همه سبزیجات را اضافه می‌کنیم، 10 دقیقه می‌گذاریم روی حرارت بماند تا سبزیجات و سینه مرغ کمی بپزند.پودر بادام، سس سویا، شکر، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و دو سه دقیقه دیگر روی حرارت نگه می‌داریم. بعد از این مدت، غذا آماده خوردن است.
این غذا را می‌توان با برنج نیز سرو کرد.

نکات تغذیه‌ای :
1 - سبزیجات مختلفی که در تهیه این غذا به کار رفته‌اند، منبع خوبی از فیبر غذایی هستند که باعث کاهش چربی خون می‌شوند.
2 - استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد که دارای اسیدهای چرب غیراشباع است، از نکات مثبت تهیه این غذای کم چربی است.
3 - استفاده از گوشت سفید به جای گوشت قرمز که چربی کمتری دارد، آن را به یک غذای مفید تبدیل می‌کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
سوپ فلفل دلمه ای مخصوص کسانی که آنفلوانزا دارند
سوپ عدس و سیر برای افراد دیابتی نوع ( II )
ماست را با این غذاها نخورید
غذایتان را طبق مزاجتان انتخاب کنید!
لازانیای اسفناج، غذایی برای مقابله با سرطان‌پوست
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه